Idea
5

Trzecia Droga: Ustrój Narodowy

Bardzo ważnym pytaniem na jaki musiał znaleźć odpowiedź nacjonalizm było to o przyszły ustrój państwowy. Nacjonalizm trzeciopozycyjny u swych założeń zakłada stworzenie systemu, który sprzeciwia się promowanemu dualizmowi ustrojowemu jaki próbują nam wmówić materialiści. Według nich istnieje tylko demokracja i dyktatura, a także wszelakie gałęzie tychże ustrojów, żadne jednak z nich nie jest ustrojem, w którym to Naród stanowiłby rzeczywistą władze. Dla nacjonalizmu oczywistością jest, że suwerenem jest właśnie naród, który tworzy najwyższą instytucje społeczną – państwo.

Dla każdego żyjącego w systemie demokratycznym człowieka jasnym jest, iż jest on mimo swych górnolotnych założeń, przeciwieństwem władzy narodu w własnym państwie. Państwo staję się dyktaturą z podziałem na „my“ i „oni“, w której nawet nikt nie może ponieść odpowiedzialności, a niezależność medialna i sądowa jest własną parodią. Demokracja powszechna sprowadza obywatela do roli wrzucającego raz na kilka lat karteczek do urny uczestnika plebiscytu, któremu daję się pozorny wybór i pozorną władzę. W rzeczywistości przepaść pomiędzy suwerenem- Narodem, a poddanym- państwem rośnie na korzyść poddanego. Dyktatura czy monarchia są w tym elemencie podobne z demokratycznym systemem, jednakże łatwiej wskazać odpowiedzialnego i siłą rzeczy łatwiej o niezadowolenie społeczne w danym państwie.
Demokracja sprawdza się w dużym stopniu w samorządach, im mniejszych tym dla wyboru narodu lepiej. Tam, gdzie nie dochodzi odgórna ambicja klik systemowych, a wyborcy znają się wzajemnie, tam wybór wójtów czy rady gminy znacznie bardziej świadomy, a rządy lokalne rządy kontrolowane przez społeczność.
Ustrój powszechny, a więc prawdziwie narodowy zakłada, iż państwo jest narodowym organizmem, które wyrasta od dołu, odwrotnie niż w wyżej wymienionych systemach. Państwo ma w nim kilka podstawowych cech charakterystycznych:
1. Możliwie jak największą samorządność, stosując zasadę , że im ona mniejsza tym świadomość wzajemnego wyboru będzie większa. Samorządy posiadają dużą władze w lokalnej społeczności, gdyż jest ona władzą im najbliższą.
2. Hierarchiczność. Poprzez samorządy, jak najwięcej świadomych członków narodu, musi mieć możliwość wpływu na swoje państwo. Zgodnie z słowami Romana Dmowskiego: „Jestem Polakiem – więc mam obowiązki polskie: są one tym większe i tym silniej się do nich poczuwam, im wyższy przedstawiam typ człowieka.“ ; ustrój musi stworzyć każdemu obywatelowi państwa określoną możliwość wpływu na swoją instytucję społeczną. Im wyższa świadomość danego członka narodu, im wyższe zdolności i talenty, a także energia, tym większe obowiązki powinien on przyjąć na barki. Samorządy muszą mieć możliwość kontroli wyższych instytucji społecznych i odwrotnie.
3. Organizacja Polityczna Narodu. Na szczycie hierarchii winna stać organizacja mająca przygotowywać do roli kierującego polityką państwa. Samorządy przejmując władze w wielu aspektach nie mogą mieć władzy na takie elementy jak polityka zagraniczna czy obronna. Kierowanie aspektami, które stanowią o niepodległości, niezależności, a także rozwoju państwa musi być obowiązkiem najlepszych jednostek w kraju, którzy są rzeczywistą elitą narodową.
4. Wymiana elit. Każda struktura władzy, może stać się skostniała i prowadzić do braku żywotności i rozwoju danego państwa. Musi więc istnieć system, który będzie wymieniał elity, dając możliwość, by kolejne pokolenia najlepszych jednostek w narodowej hierarchii miały, dzięki OPN określony wpływ na władze.
5. Oprócz samorządów w systemie narodowym muszą istnieć izby korporacyjne, które wprowadzają kolejną hierarchie przez pryzmat zawodowy. Izby korporacyjne mają wpływ na państwo od strony pracowniczej i pracodawczej co wprowadza jednocześnie większy wpływ na państwo członka narodu, ale i kontrole.

Nie ma idealnego systemu. Zawsze pozostaję czynnik ludzki, jednakże system narodowy musi nie tylko zaktywizować cały Naród, ale i blokować obce wpływy i oligarchiczność. Ustrój narodowy musi tworzyć państwo będące własnością Narodu, nie odwrotnie.

1 comment

Get RSS Feed
  1. omoglin

    Z całym szacunkiem, ale na jakiej podstawie twierdzicie, że nasze obecne społeczeństwo powinno mieć wpływ na rządzenie państwem? Większość ludzi wszędzie na świecie cechują niskie pobudki, materializm, konsumpcjonizm, hedonizm itd. Większość poparła rewolucję bolszewicką, większość poparła wejście do unii, większość Polaków ślepo popiera bandyckie działania reżimu usa. Najlepszym ustrojem jest dyktatura(ale nie zamordyzm; idealny przykład stanowi Portugalia Salazara).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.